Lite ångest faktiskt...

Inför att jag ska jobba som jag ska i helgen....08-21 båda dagarna....
Men det är väl helt enkelt min tur nu...att jobba o dra in pengar....jag vet det, jag vet det så himla väl...men det hjälper inte fullt ut....vill så gärna fortsätta mysa med min familj o bada o sola....danne o Liam ska hem till farmor imorn o bada o grejjor...o jaa, jag är avis...men ja försöker tänka på alla gånger Danne hört allt kul Liam o jag gjort medans han jobbat o inte kunnat vara med....o en helg går fort....hopas jag.....det är väl det jag vet oxxo....den kommer inte gå fort....men men....jag tänker på pengarna oxxo....vilken lycka den 25juli när det faktiskt trillar in lite fler kronor än vanligt på de senaste 2åren...herrdegud vilken lång tid...men jag blev ju sjukskriven i aug 07 för foglossning o sen har jag varit mamma ledig o pluggat...inte förrän i april börjat smyga igång med lite jobb...tack vare kontakter ska tilläggas!!! Och jag ska vara tacksam att jag får jobba...det är många, unga som gamla som är arbetslösa hela sommaren.....sen hoppas jag att det blir mer jobb för mig i höst oxxo...hoppas får man alltid!!! Om inte annat har jag fått in en fot på ett jättebra ställe!!!!
Nog om det!

Dagen idag har varit mkt bra!
Liam sov till kvart över nio så sovmorgon allanballan IGEN...varit så hela veckan =D
Käkade lite o sen for vi sörping runt o letade armpuffar!! Hittade på hemköp o sen stack vi till friluftsbadet här i sörping!

För att försöka göra en lång historia kort så har Liam blivit rädd för att bada...han ramlade i o kom inte upp ur farmors pool för nån månad sen o sen dess har ha varit LIVRÄDD!! Så även i måndags när vi provade igen.
På sätt o vis bra för jag vill att han ska ha repekten, men inte på det här sättet!!
Men, idag, efter massa lockande och pockande o "duktiga killen, barvo o klapp i händera" så kom han i!!! Och han hade såååå kul!!!!
Så nu är det läge o köpa honom en flytväst för nu kommer han vilja bada hela tiden =)
Dock har han fortfarande respekt...för han fick hoppa från kanten ner i min famn...men han vägrade hoppa om han inte såg att jag höll upp armarna mot honom för att ta emot honom...så det känns faktiskt kanonändå!!!!
Helt klart lyckad dag på badet. Vi var där typ 2½ timme bara för det blev ju mitt i sovtiden egentligen men det gjorde inget för det blåste satan kallt när man var över ytan =)
På väg hem stannade tvi tillpå willys o Liam o jag satt kvar o han däckade =) fick sova den lilla biten hem men på den llilla biten Danne bar honom från bilen o in nickade han till 3 gånger...DÅ är man trött =D
Somnade, så även jag efter maten, eller Liam somnade innan *gud vad jag svammlar!* o Danne fick väcka honom halv fem...själv sov jag till tio över ;) skönt mycket skönt!!

Sen stack grabbarna upp till Toobe o barnen för att kolla på fotboll o leka.
Själv satt jag hemma, käka chips o läste tidningen på altan o snacka skit i telefon! Lugnt o skönt!!

Gick upp till dom i nån timme runt halv nio o tog sedan med mig lillskit hem för sovning. Det gick smärtfritt o somna för honom kan jag tillägga =)

Men nu finns det nog snart ingen återvändo....sängen kallar...även om jag inte är särskilt trött.....
Sååå, nu försvinner jag för helgen kan man väl säga =(

Puss hejE

Ps. Det smärtar faen att bränna sig på axlar o rygg!!!!!;)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Är väl skönt att få jobba lite?? :)

Känner till det där med att bränna sig. Men man gör det oftast bara en gång per år.

Ha de sköj

2009-06-27 @ 13:33:51
URL: http://www.nogg.se/Albindenlilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0