Nu kommer the story! Obs, känsliga detaljer!

Jaa, har ju inget bättre för mig så jag ska väl ta o skriva ner stycken från min gotlandsresa......
Kommer som sagt inte skriva ut allt helt o hållet o heller inte nämna några namn....
Jag kan heller inte skriva vissa saker för en del grejjer får inte komma fram....


Jag o min vän for från Söderköping vid halv sex, åt på donken vid 7, checkade in till båten vid 8 och strax före 9 fick vi åka på. Vi var redan då SVIN nervösa!!
Båtresan skulle ta 3 timmar så vi köpte en kortlek för att slå ihjäl lite tid =) efter någon timme började det gunga på rätt rejält, det är inte min grej, men jag överlevde och mådde aldrig dåligt....
Väl på gotland tog vi oss fram till vår destination och klockan hade hunnit bli 01.00 när vi rullade in på gårdsplanen. Hr kände jag bara ett stort motstånd inom mig o ville bara vända o åka hem på direkten!!! Blev mötta av en kvinna jag direkt fann motbjudande. Jätte trevlig o så men med det jag visste sedan innan såg jag bakom fasaden.
Vi kliver innanför dörren och jag får kämpa för att inte grina illa....för det stank verkligen för jävligt!! Det riktigt stack i näsan o var bara vidrigt!!!! Hon släpper ut hunden vi ska hämta, hennes två valpar och en hund till. Varav hunden vi ska hämta beter sig jätte skyggt o bara ryggar o skäller o bär sig åt. Men vi satt oss på huk o pratade lugnt o hälsade på dom andra hundarna och efter en stund kom hon fram och nosade och när hon väl kom underfund med vilka vi var blev hon helt till sig!!!
Sen släppte hon inte matte ur sikte, hon hade stenkoll på oss!
Allting tog en väldig tid. Kvinnan i fråga skulle visa massa saker på datorn o det var hundar hit o dit o parningar o allt vad det var....o vi ville bara därifrån men höll masken bara för att allt skulle flyta smärtfritt. Efter ett tag säger min vän att det är dags att skriva papper. slår oss ner på ett par pinnstolar o papper skrevs. Vi hade oro inför just ett avtal men det löste sig till det absolut bästa! Vi försöker nu att ta oss därifrån men människan bara pratar o pratar o pratar! vi kommer iaf utanför dörren o hon pratar vitt o brett om hur bra hundarna har det och hur stora marker dom har o springa på...bla bla bla... till slut kommer vi iaf iväg! Tack o lov!!! Åkte till vår vilodestination. Där satt vi vakna hela natten o disskuterade....
Nu till de känsliga detaljerna:
Vi har fått reda på massa saker. Vittnesuppgifter....
Bla har kvinnan ljugit oss rakt upp i ansiktet om flertalet saker. Som tex; hon visade en hanhund på datorn som skulle vara pappa till några valpar, hunden hade en rosa rosett, jag sa en kommentar om att det inte va vidare manligt, men enligt "vårt vittne" är den hunden en tik!!! Hon släpper inte ens ut hundarna, dom får aboslut inte springa på amrkerna som till en stor del består av en kohage o den bonden blir jättearg om hundarna är där!! hon ljög även om andra pappor till valparna.  Och en del andra grejjer.
Vi vet med säkerhet att kvinnan ifråga har haft djuskyddsnämnden på sig i SEXTON år!! Och inte ens fått en prick!! Det är skandalöst! Hon har även 4 hästar som ofta står utan bla vatten....två tikar som har valpar är i samma rum, så får det inte vara! Det har djurskyddsnämnden ålagt henne att ändra men det har hon inte gjort, det såg vi med egna ögon.

Åh, det är så mkt o jag blandar ihop saker o minns inte riktigt allt för det var så mkt så ni får ursäkta min konstiga skrivning...

Socialen är på henne om barnen, men INGET händer!!!!!!
för ett tag sen kom djurskyddsnämnden dit, hon släppte inte in dom. Nästa gång var socialen med, fick inte komma in den gången heller! Tredje gången var båda myndigheterna med plus polisen, då hade hon inget val utan de fick komma in.
Nu kommer det värsta!
Enligt "vårt vittne" är barnen ensamma väldigt mkt. Den äldsta fyller tolv i år och den yngsta fyller fem i år. Kvinnan börjar jobba i den intilliggande ladugården kl 05.00 till 09.00. Då får det äldsta barnet se till att hennes syskon kommer upp. Får på sig kläder o kanske lite frukost innan de får gå till bussen.
Den yngsta är ensam hemma tills kvinnan slutat jobba. Socialen har erbjudit kvinnan att en taxi kan hämta den yngsta till dagis men hon har vägrat. Sen börjar kvinnan jobba igen mellan 15 till 19. Då har de större barnen precis kommit hem. Ingen mat finns då till dom, utan det lagar kvinnan när hon kommer hem, om hon orkar, annars får dom ta en macka, om det nu finns några mackor.....
Barnen blir retade i skolan för att de luktar så himla illa. De går klädda i för små och skitiga kläder.
Tjejjerna, den yngsta o äldsta har klippt av sig håret kort kort själva, så inte mamma kan lyfta dom i håret....
vårt vittne har sett kvinnan lyfte ena killen i örat o gå iväg med honom och hon vet att det förekommer fota...
Kvinnan åkte, på sin moppe eftersom hon inte har körkort, till vårdcentralen efter att sonen två dagar tidigare "ramlat i trappan med en topps i örat och tryckt hål på trumhinnan"....yeah right. Och även om det nu skulle vara sant så väntar man väl för fan inte två dar med att åka????!!!!!
Vi var aldrig inne på toaletten men enligt vårt vittne måste man använda en vass skrapa för att ens kunna urskilja om handfatet överhuvudtaget är vitt. För o inte prata om toaletten =/
Barnens fötter är svarta...
De sover nakna tillsammans i ett rum på skumgummi madrasser med en filt på sig.
De två yngsta, snart åtta och fem har inget bra tal. Den yngsta blinkar med ögonen om du frågar henne om hon vill ha ett glas saft, hon svarar inte ja. Utan hon o hennes bror har ett eget språk sig emellan....
Den äldsta dottern, snart tolv, har blivit utåtagerande i skolan o ljuger o hittar på, allt för att få uppmärksamhet så klart! Men det kommer garanterat sluta illa.
Yngsta grabben, snart åtta, röker så fort han kan, mest fimpar då....ÅTTA år!!!!!!
Vårt vittne har både sett och hört via telefonen hur hon gormar o skriker något fruktansdsvärt på dessa barn...
Barnen har inga rutiner eller regler o då kan ni ju tänka er att det bara blir kaos o det enda som händer är massa skrik.
Vid ett tillfälle va vårt vittne i telefonen när barne för ett väldigt liv på övervåningen. Kvinna klampar upp och vittnet hör den yngsta dottern skrika till jätte jätte högt, sedan tystnad. "så, nu har jag strypt mina barn"
Ja, nu hade hon ju inte gjort det bokstavligt men jag undrar vad hon gjorde med en lilla flickan....

Det finns en pappa i en annan del av landet som vill ha barnen....
Han ville ha dom över jul....det fick han inte....då sa den äldsta flickan "men mamma om jag är hemma kan väl dom andra få åka?"
Det gick för sig.
Den yngsta dottern sa i bilen när hon fått på sig bältet, "nu är jag säker" "jaha, vadå då?" "jo, för nu kan inte mamma ta mig!"
Barnen bönade och bad till pappan att få stanna hos honom, vilket var omöjligt då han inte har vårdnaden....
När han skulle lämna tillbaka barnen till kvinnan fick hon slita ut den yngsta dottern ut bilen skrikandes......

Pappa har anmält till socialen, lärare har, vårt vittne, kuratorn på skolan har och ev några till....VARFÖR händer det inget för?????
Jag kan också ringa socialen men eftersom barnen sov när vi var där kan jag inte ge ögonvittneslämnelser....bara hur skitigt det var....
Och att ena sonen somnat i soffan, åtta år med tummen i mun (?!) och där satt hon i soffan och rökte!!! Hon rökte överallt i huset.....

Ja, nu har jag fått med det mesta tror jag...........

Jag har mått sämst över det här...därav att jag inte orkat skriva det. Men ändå vill jag ha det ner skrivet så jag kommer ihåg det...
Ska prata med svärmor som jobbar på socialen i nkpg o se om det inte finns något mer att göra....

Ja, vad ska man säga, göra, bete sig??
Va fan gör socialen inget för??? Eller djurskyddsnämnden, hon har under 16 år inte ens fått en prick. För att få djurförbud krävs tre prickar o hon har inte en enda...
Tilläggas ska också att hon har ett femte barn som nu är 18. Men henne tog socialen som spädbarn..... men nu händer inget....


Har bara en sak till att säga...

TRAGEDI! ;(

Kommentarer
Postat av: Carro

Du vet ja får ju tårar i ögonen när ja läser allt om barnen asså:'( O du har du liksom berättat allt för mig me d e så SJUKT hur man får bete sig!! O d me hundarna e ju oxå super hemskt. Jävla, JÄVLA FITT MÄNNISKA!!!!!

2009-02-12 @ 11:10:19
URL: http://milfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0