Mus I Marias Hus

Jovars, fick ett lätt hysteriskt telefon samtal av min Maria =)

 Typ så här lät det;
- Va gör du?
-  Sitter vid datan
- Okej.... Vg, jag har en mus i mitt hus!!

Sagt med röst i falsett =D

=) då hade hon öppnat soppskåpet och ut ramlade en liten jävla mus! Skrik o panik och tro mig, jag hade gjort likadant!!!
Så där satt hon på golvet vid ingången till köket med barnen som inte somnat ännu, musen låg o tröck bakom en hundbädd inne i köket. Och hon kunde inte gå därifrån av rädsla för att musen skulle kuta runt i hela huset sen o inte komma varken ut eller in, o det är ju inte vidare trevligt. Sambon hennes arbetade fortfarande och honom fick hon inte tag i.
Så hon satt där hon satt o kunde inte annat göra =)

Jag sa väl typ som så att mig är det inge vidare o ringa till för jag är lika rädd som henne så jag var ju inte mkt till hjälp men hon ville bara ha lite moraliskt stöd :)
Klockrenast var iaf hennes pappa som hon ringt innan mig, hans kommentar var: Känner du ingen som har en katt du kan få låna???
Hahahaha, jo det vore ju nått. Släppa in en katt i ett hus med tre hundar och en hysterisk kvinna o tro att katten skulle jaga mus =) nja, släppte den idén rätt fort =)
JAja, när hon pratat med mig o vi försökt komma på hur hon skulle lyckas fånga musskrället utan att få hjärtinfarkt på köpet ringde hon en annan vän.
Den vännen tog med sig sin 19åriga lillebror som fick agera musjägare =)
Så han hade försökt fånga den i en kartong o Maria barikaderade öppningen med en stor väska, fast när musen blev av med sitt gömställe sprang den rakt mot Maria som bara skriker o springer därifrån *ler vid tanken*
Musen ut i hallen o gömmer sig vid nästa hundbädd =)
Men då ställde dom för backar o kartong så han inte hade några alternativa vägar än att springa in i fällan =)
Så musskrället hoppade in i bak o musjägare sprang ut o "kastade" den över häcken....till grannen ;) ;) ;)
Och Maria förstås tog kort på den lilla när dne låg i backen så jag fick ett mms, och med liten menar jag verkligen liten. Syntes knappt i hörnet så liten var den. Så antagligen var det en unge så det blir nog ett litet samtal till någon lämpolig imorgon, för där det finns en musunge är risken rätt stor att det finns tjugo till =) och det är ju inte hippt!


Okej Veronica, värsta utlägget om en mus......
Men jag ville ju bara skriva ner det liksom, skrattat gott har vi gjort iaf :D

Nu är det lite översikt o nattsväng med doggen o snack med Carro o rapport om musen =)

Imorgon är det ljusparty hos Karin o Liam ska få följa med så han o Albin får leka, var ju så himla länge sen! Får vi se hur det går när partyt väl är sen...hmm.....men men, min mor ska ju med så jag har allt lite hjälp =)

Hörs imorn!!

puss heje

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha! Nu har ja ju läst om musen me natt ciggen e ja fortfarande på ändå;) Ringer nu! PUSS!

2009-02-02 @ 22:43:35
URL: http://milfens.blogg.se/
Postat av: Becca

tillåt mig as garva:-)fast jag hade ju inte heller gjort de om de va i mitt hus men men ändå,hahahaha

Hur var första dagen i plugget?

puss o kjam

2009-02-03 @ 09:29:37
URL: http://beccalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0