"Helvete, det smäller"

Sen sa det bara PANG! Traktorns hjul fläkte upp hela sidan på volvons högra sida...sidan där Liam satt....
Jag gasade när jag insåg att traktorn tänkte svänga vänster....allt går så fort...men jag minns att jag tänkte: Jag måste stanna, jag måste bromsa. Liam skriker, det blåser från dom trasiga fönstren. På något vis får jag stopp på bilen, på den högra körbanan t o m...får även på varningsblinkersen...
Öppnar min dörr och bara kliver rakt ut, utan tanke på annan trafik (det här kom jag på i efterhand att jag gjorde) sprang runt till Liams sida, han har då slutat skrika. Jag ser att hans dörr är intryckt, tar i handtaget och hinner tänka att om jag inte får upp dörren får jag lyfta ut honom ur det trasiga fönstret...men jag tog i lite så gick dörren upp. Liam ser ut att må bra, med tanke på omständigheterna.... Jag lyfter ur honom. Bilen står fortfarande igång och musiken från stereon ljuder...
Jag tar Liam och börjar gå mot trafiken längs E22, det kommer en bil...den stannar inte. Jag vet att jag ropar för mig själv "Snälla hjälp mig någon" Andra bilen som kommer...är det Dannes pappa som kör. Jag har aldrig blivit så lättad förr! Jag vänder om och han ställer sig framför min bil. Jag möter honom, ger honom mitt barn, och bryter ihop totalt på vägen. Gråter, ställer mig upp, hukar mig, svär....men mest skakar jag.
Traktorföraren har nu kommit fram till oss. Han frågar om vi behöver ambulans, flera gånger. Sen säger han att han tar på sig allt. Jag säger inte vad jag tänkte då men det var tur för honom att han sa det. Sen gick han och ringde 112 efter polisen. Han var också chockad, så klart. Jag flyttar bilen in mot kanten av vägen, i sätet sitter jag på ett par byxor för det är krossat glas ÖVERALLT.
Sen ringer jag min mamma, för det är dit jag är på väg. Ber henne att inte flippa men att vi blivit påkörda. Otroligt nog behåller hon lugnet och pratar med mig. Hon och pappa sätter sig i bilen och kommer. Innan polisen hinner fram är dom där.
Liam har nu blivit ledsen igen och vägrar vara i någon annans famn än min. Ni som känner oss att Liam är så långt ifrån mammig som man kan komma. Men då kom väl hans chock. Han var inte ledsen eller så, bara apatisk.
Jag ber även Dannes pappa ringa Danne. Min stackars älskling som sitter och kör lastbil och inte kan göra nånting.... Det kan inte varit kul överhvudtaget.
Polisen kommer, blåljus.
En pratar med traktorföraren och en med mig. Jag förklarar och pekar även ut skylten som står för "förbjudet att svänga vänster" Den står precis innan olycksplatsen, precis där traktorn gjorde just det, svängde vänster....
Jag börjar nu känna efter lite och inser att jag har glassplitter som sitter som små nålar i ansiktet på mig, hela håret är precis fullt. Jag har skurit mig i tummen, min arm värker och min nacke börjar värka på höger sida ner i axeln. Ser över Liam så gott det går och han har små skärsår på flera ställen på benen. Han hade någon minut innan olyckan dragit upp byxorna över knäna, därav att glaset kunde skära honom så mkt.

Polisen gör sitt jobb och efter den del om och men får vi bogsera bilen till nästa avfart där den kan stå tills vi kan förflytta den på ett säkert sätt vidare hem till mina föräldrar. Mamma, Liam o jag åker först, sen bogserar svärfar min pappa och sist åker polisen med blåljus.

Jag blev orolig att Liam inte skulle vilja sätta sig i en bil igen men min lilla älskling var så himla duktig. Enda gången han blev ledsen var när jag förvann ur synhåll.
Nu vände vi bilen in mot norrköping och akuten för undersökningar.
Ett stopp här hemma för klädbyte och blöjbyte och välling till hungriga sonen.
Hur mkt folk som helst i väntrummet på akuten men vi kom in i ett rum efter en knapp timme.
Liam piggnade till när vi kom in där förresten...sen var han sitt gamla vanliga härliga jag. Och jag älskar honom så mycket.
En uska tog hand om och sen började väntan på läkare.
Men hon kom till slut och det bestämdes att jag skulle röntgas, annars fick jag minsann inte ta av mig nackkragen jag fått på mig när vi kom in. Liam somnade när jag var iväg på röntgen.
När jag kom tillbaka var det en helt underbar barn ATläkare inne hos mamma o Liam. Dom ville att vi skulle stanna kvar över natten. Men mina plåtar visade på en hel nacke (tack o tack o tack) och de hade sett att Liam var hur pigg och busig som helst plus att det gått många timmar sen olyckan hände så dom släppte hem oss...
Ringde efter världens bästa pappa som åkt hem till stackars Oliver som behövde gå ut, men han vände så fort han var klar och kom in igen efter oss. Bar ut mitt sovande barn till bilen och åkte hem till mor o far. Där duschade jag och försökte få ut allt glassplitter från hårbotten. Men det lär ta en stund för jag hittar fortfarande små små skärvor.
Somnade helt utmmattad strax efter två....Liam sov till 10.30 idag....
Då hade min pappa redan ringt försäkringsbolag och bärgare o styrt. Min älskade mamma fixade så hon bara behövde åka till jobbet på em så hon var hemma hos oss....
Min telefonjour drog igång för att prata med alla, spec Danne....min älskade älskade Danne.
Bärgaren kom och hämtade bilen...den är bara skrot....den kommer med största säkerhet inte lagas....den är pajj...fernito...död....

HAde jag kört lite långsammare....hade jag inte suttit här idag....Liam hade inte legat uppe i sin säng och sovit tryggt...
Jag vet hur hemskt det här låter men jag måste tänka så ibland för att få bearbeta det här psykist...
Men hade vi frontat med traktorn ist för att "bara" krocka med däcken så är inte jag säker på att vi hade andats idag....så illa är det... Framförallt tror jag inte min lilla lilla älskling skulle klarat sig, och då hade min liv varit över...

Nu har jag sagt det, och nu hoppas jag slippa tänka så mera....

Dagen idag fortsatte, jag dammsög mor o fars bil på splitter som följt med min packning från v70n, fick slänga typ blöjor, tandborstar och en del annat. Sen ska mamma tvätta en del, o jag tvättar just nu en del...
Meningen var att vi skulle sova i ringarum från början, för det var så dant hemma pga målarna....därav all min packning som gick åt skogen...
Dammsög nya vagnen...ja, det var en hel del. Duscha Liam och försöka få bort allt glasdamm från hans hårbotten, men det var betydligt enklare.... 
Jag, Liam och mamma åt mat på macken i ringarum, det var lite bra med mat liksom...
Sen åkte vi mot sörping, i mamma o pappas saab, jag körde. MYCKET nyttigt...jag var lite nervös. Jag reagerar ganska hårt när det dyker upp nått i ögonvrån.....
Liam fick vara på dagis och leka ett par timmar....sen hämta jag honom och gick o lekte med Alvin, gick ut o vi ringde Zandra så hon o barnen kom också och lekte...Trevligt o skönt att tänka på nått annat en stund...
Nu sitter jag här, Liam sover...och jag har rätt ont faktiskt....men det går över, det är bara bagateller...

För vet ni vad...

Vi lever!

Däremot kommer jag aldrig glömma åsynen av mitt älskade barn som skriker för sitt liv, vinden i hans hår och skräcken i hans ögon....


Så här gick det till igår...när Liam o jag blev påkörda av en traktor som svängde vänster på E22, där man absolut inte får svänga vänster....jag låg i omkörningsfil och han såg mig inte när han gjorde sin "fuling". Så då small det....

Kommentarer
Postat av: Emma

herregud.. här har du en som har läst med tårar i ögonen efter första raderna, vill jag lova. :(



Vi tackar högre makter (eller nån annan) för att det trots allt gick "bra" och att ni lever. Usch, jag förstår precis vad du menar om Liam - det finns inget större än kärleken till sitt barn o skulle det, gud förbjude, hända något så blir man helt knäckt. Usch.



Skickar en virtuell BAMSEKRAM till er båda två. Hoppas Danne kommer hem snart så du får krama om honom lite..

2009-04-23 @ 20:16:10
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Zandra

Usch sitter o tjuter nu... jag hatar krockar. verkligen! o allrahelst när det är barn med i bilden.. vem gör inte det dock....usch! Pust o stön... sån jävla tur att ni inte blev värre skadade. Puss!

2009-04-23 @ 20:18:37
Postat av: Snoppan

Oj oj oj... Läste om olyckan på wighsnews.se. Vilket satans tur att ni är oskadda!



Vet inte mer vad jag ska säga...

Tänker på Er!



(ville bara tacka för grattiset också)



Ta hand om Er!

KRAMA om!

2009-04-23 @ 20:46:13
URL: http://purplegirl.blogg.se/
Postat av: Sara

Gumman, vilken otur! Tänker på er, vi tackar högre maktar att ni klarade er så bra som ni gjorde!



Bamse kramar till er!!

2009-04-23 @ 22:18:40
URL: http://nogg.se/evigsingel
Postat av: Sandra

Shit vännen! Jag kan inte sluta skaka efter att jag tittade in här och får läsa detta.. Tänker på er! Tusen varma kramar från oss!

2009-04-24 @ 06:33:45
URL: http://prinswille.blogg.se/
Postat av: Carro

Åhh ja fick ju fan me tårar i ögonen även om du redan berättat allt liksom. Blä på traktor helveten! Hörs sen, kompis! Puss!!

2009-04-24 @ 09:38:22
URL: http://milfens.blogg.se/
Postat av: Jenny Furenbäck

Oj oj Vilken tur att ni klarade er!, blir gråtfärdig när jag läser.

Må bäst, Jenny

2009-04-24 @ 12:37:11
URL: http://bondfrunsvardag.blogspot.com
Postat av: Jenny Furenbäck

Oj oj Vilken tur att ni klarade er!, blir gråtfärdig när jag läser.

Må bäst, Jenny

2009-04-24 @ 12:37:31
URL: http://bondfrunsvardag.blogspot.com
Postat av: Jennie S

Fy fruktansvärt!

Tänker på er! Stor kram...

2009-04-24 @ 21:19:29
Postat av: Malin

Herregud VG!!

Jag blir helt chockad när jag läser om vad som hänt.

Tack gode gud att det gick bra med er! Fy fasen alltså!Lilla gumman, tänker på dig och de dina.

Tusen kramar till er!

2009-04-28 @ 09:02:56
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh! Ta hand om er! är så glad att det inte gick värre än va det gjorde! Gud vad hemskt! Hoppas ni återhämtat erfrån chocken...det kan ju ta låång tid...Ha det så bra nu! Kramar i mängder!

2009-04-28 @ 15:38:50
URL: http://iwearahalooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0