Att bara fördriva tid...mina tankar

Alltså, det är allt lite tragiskt...
När Danne jobbar så går i princip mitt liv bara ut på att fördriva tiden så den ska gå så han kommer hem igen....Jag gillar inte riktigt det....inte alls faktiskt...
Vissa dagar är bättre än andra, då kanske jag/vi hittar på saker som vi tycker om och har roligt, som i torsdags tex när vi va nere i sörgården....saknar den tiden då vi sågs flertalet gånger i veckan....men livet förändras! Men desto mer uppskattar jag dom gånger vi faktiskt ses!
I alla fall....
Idag har varit en sån dag som jag typ bara velat ska gå...
Var i skolan efter att jag lämnat Liam på dagis vid 10...fick massa nyttigt gjort!
Hämtade min glada lillskit och stack till stan för att.....ja just det, fördriva tiden....hade tänkt köpa gummistövlar till honom, han har bara sina fodrade och vissa dagar är det aningen för varmt för det kan jag känna va....men givetvis var leveransen försenad med gummistövlar så det var helt utplockat....jag hade tänkt hitta ett par dojjor till mig oxxo, dom är rätt trasiga om man säger så....men men, gick en sväng och sen åkte vi hem igen...tomhänta....
Stannade och handlade och så hem o fika krubb. Zandra hörde av sig för hon o barnen var i "våran" lekpark så efter snabb middag så sprang vi oxxo ut. Liam tyckte det var skitsköj och jag gillade sällskapet liksom =)
Var ute nån timme o sen in igen....då var vi på hans rum sista timmen för att....ja just det, fördriva tiden tills Liam skulle sova....La honom strax före halv åtta och det tog inte många minuter innan han sov....
Okej, då var det klart....jaha, ska Veronica oxxo gå och lägga sig vid halv åtta....näe va....skulle väl inte tro så....
Så det gick jag ner o käka, sen åt jag glass och lite godis...nu mår jag illa.....kollat bloggar....tittat på tv....städat lite....hängt tvätt...pratat telefon typ 45min *I like*...o nu sitter jag här...reklam mitt i CSI....ska väl slöglo klart på det, ringa babe o sen gå o knyta mig....så har jag fått denna dag att gå oxxo...en dag närmre att babe är hemma....sen går ju dom dagarna han ÄR hemma ännu snabbare så rätt var det är så har han åkt igen.......

Jag ogillar skarpt denna inre stress....hur jag jäktar genom livet i jakt på något "annat".....

Jag känner ibland att jag missar Liams uppväxt och jag sörjer ibland hur jag stressat igenom hans spädbarnstid...den tiden går fort nog ändå...Missförstå mig rätt, det är INTE Dannes fel, inte nånstans....han har varit/är tvungen för ekonomins skull....
Ibland tar livet konstiga vägar och då får man helt enkelt bara följa med.....
Samtidigt som jag VILL hitta på saker med Liam för hans skull, så det inte bara blir tråkigt liksom...han behöver ju stimulans liksom...lekar mys osv osv....man vill ju vara en bra mamma liksom...Men ibland är det svårt när barnets mamma bara saknar barnets pappa...
Samtidigt som allt inte är guld och gröna skogar när Danne är hemma heller....o ibland längtar jag tills han åker....men allt blir ett ekorrhjul till följd av att jag varit själv...jag vill en sak o han en annan....det är ibland svårt att kompromissa....

Men jag älskar alla de mina! Väldigt mycket dessutom...

Synd bara att jag tröstäter om kvällarna...det är ABSOLUT INTE BRA!!!!!!!! Men jag hoppas kunna ta mig samman när röda veckan försvunnit och därmed det värsta godis suget....

Nu ska jag titta på Ballar av Stål....man kanske får skratta lite....

Puss hejE

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch får fan tårar i ögonen av det du skriver för det stämmer in så jävla bra här med... bajs!

Jag tycker ibland att det är jäääävligt skönt när han åker, men oj va jag saknar "avlastningen" som blir när han är hemma... ibland dårå..när han "kommer ihåg" att han har familj med ;-P Men som ikväll så bara kände jag en stor tomhet...herregud han åkte imorse :-S men som sagt....fördriva tid är det det går ut på... så känns det faktiskt... tyvärr... för jag vill göra saker som ungarna kommer ihåg o tycker är svinskojiga men orken då? o inte vet jag om det blir bättre heller... eller jo det blir det väl iom att dagis startar igen o så men ändå.... det är mkt på gång... o andra sidan är det så jävla mkt lättare o hålla rutiner när dom är borta, är dom hemma så är det alltid nått som går galet typ...



Ajja... nevermind :-) Dom kommer ju hem iaf ;-) o vi får längta lite...

o äre nått så vet du var jag finns...jag är alltid på för tidsfördriv :-D

puss!

2009-05-11 @ 22:11:25
Postat av: Zandra

knasdata... va ju alltså jag som skrev... om du inte fatta det ;-)

2009-05-11 @ 22:12:19
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Hej snygging! :*

Är du intresserad av en ny bloggdesign för 100lappen? :D

Hör gärna av dig, så kan vi tala mera om saken! <3



Dont give a shit?

Kolla in min fotoblogg!

2009-05-13 @ 15:15:48
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0