Isåkning

Ja igår hanns det inte med någon bloggning inte. Det var fullt ös hela dagen.

Morgonen var ju som vanligt med frukost o allt vad det innebär :) sen for jag med Oliver o Liam ner till min mamma och pappa för lite barnvakt.
Sen hem till sörping o packa ihop lite skit o sen ner till willys o in där med Carro o handlade bullens korv o tillbehör =)
Sen stack vi!
Danne o svana var redan på väg men jag, carro, mattias, alvin, magnus, toobe o lucke åkte ihop från sörping ut till landet ingenstans, den lilla skogsvägen ner till sjön var INTE att leka med haha. Jösses, skulle behövt en jeep men det hade jag ju förstås inte tillgång till =)
Väl framme så blev det omläggning till isdäck och efter en del om och men så kom de iväg.
Jag ville inte åka med första varvet så tittade vi på o alvin somnade så sött i sin vagn =)
Sen i varje fall tyckte danne att jag skulle köra...så okej då..efter en liten tvekan men det är ju kul att åtminstonde ha provat. Så där stack jag iväg...............o fy fan vad roligt det var!!!!!!!!!!!!!!!!! Körde som ett svin gjorde jag :D hahaha o sladdade gjorde jag oxxo för den delen, så mkt det bara gick o efter några varv där så fick jag riktigt bra kläm på det om jag får säga det själv ;o) så åktes det massa hit o dit o efter några timmar så tände vi på grillkol o placerade bulles korv burken mitt i o så åt vi kokt korv =) smarrigt sådär när man är lite frusen =) jag åkte lite till o carro provade oxxo =)
Sen är det ju som vanligt när man leker med bilar att saker och ting går sönder ehmmmm...det började med svanas kylare. Sen måste jag väl erkänna då att dannes koppling, som för visso var dålig innan, typ tog slut när jag körde, men det var inte bara mitt fel iaf =) sen började svanas koppling oxxo lägga av, toobe fick punka och på det berömda "sista varvet" så rasade hela svanas växellåda och även kopplingen gav upp helt då =)
Så efter ytterligare någon timme kom vi iväg hemåt, svana blev då bogserad av andreas som kommit dit för att hjälpa, danne körde sin bil  hem och jag antar att han fick slå i växlarna med våld =) o jag tuffade så lugnt bakom med min hela, men dock inte rena, v70 =) upp till garaget och knuffade in bilar o fixade.

Sen var det dags igen för o fara till ringarum för o hämta hem en jättebusig unge =) hem, duscha o sen beställa pizza, hämta det och åka hem till carro och svana för att mumsa, snacka och umgås. Kom väl hem vid 1 nån gång inatt och då var jag ruggigt trött, typ magknip fick jag oxxo :(
Somnade iaf som en stock efter alla äventyr och all frisk luft. Fick sovmorgon imorse så jag klev inte upp förrän elva hugget.

Dagen idag tänkte jag skulle ägnas åt att städa......så blev inte fallet men nu har jag iaf plockat iordning på lite tvätt och dammsugit, påbörjat byte av lakan i sängen så det ska väl bli ordning på lite senare. Plockat leksaker och plockat bort grejjer från bokhyllan.  Danne styr i köket med disk osv och så ska det lagas mat.
Sen blir det att skjutsa danne till garaget så han kan hämta lasbilen o packa iordning sig för imorgon åker han igen....

Han kom hem den 17dec och åker alltså iväg och jobbar igen den 12jan.....kan man väl kalla lång ledigt?! =) fast det känns inte rikigt så eftersom vi var sjuka i lite mer än 3 veckor och det har varit jul och nyår....längtar redan till nästa jul...jag vet, jag är konstig....kanske därför jag drar mig för att plocka bort stjärnorna i fönstren och så.....hmm....

Liam sover iaf gott för er som undrar vad han styr med =)

Nu ska jag kila ut i köket och se vad det blir för gott *hungrig*

Imorn blir det dagis mellan 9-12 och direkt efter det sticker jag till ringarum för att gå ut med oliver, tar för övrigt med honom upp till karin, liam kommer garanterat att sova i bilen, och så får grabbarna leka en stund på em när de vaknat o så....blir trevligt, jag o danne kom underfund med att killarna inte sett varandra sedan 2jan vilket betyder att jag inte heller sett karin sen dess!!!!! Men imorn så!! =)

Nu gick jag!

puss heje

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja äntligen ska vis es =)

2009-01-11 @ 22:07:31
URL: http://www.nogg.se/Albindenlilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0