Fruktansvärda smärta =(

Ja, igår kväll var det inte kul att vara mig...
Pratade med Carro i telefon o hade precis varit på toaletten, kommer ut därifrån och får bara så sjukt ont i typ äggstockar/livmoder,underliv...det sticker o krampar och bara vrålvärker. Pratar med Carro ett tag och jag får liksom lägga mig ner på golvet i hallen för jag klarar inte av att gå eller röra mig överhuvudtaget. Varje andetag är smärtsamt att andas så jag tar bara små små andetag för att skapa så lite rörelse som möjligt. Jag o Carro lägger på o jag ligger på hallgolvet en stund. Helst vill jag vrida mig för att det gör så jävla ont men så fort jag rör mig minsta lilla ökar trycket neråt och därmed smärtan. Här börjar paniken komma på riktigt, höll på att börja gråta när jag pratade med Carro men klarade mig då. Känner hur det kommer smygande även nu men hindrar mig själv från tårar när jag känner att det gör att gråta på golvet också...
Tar mig med mycker möda till slut upp från golvet iaf, får tag i en ipren som ligger nära till hans, hankar mig in på toa o sväljer iprenen...ut i hallen igen, låser upp ytterdörren och sen så försiktigt och fort som möjligt in i sängen o lägger mig. Under den här tiden avtar smärtan nada, det blir som sagt bara värre när jag rör mig =/ Dörren låste jag upp i förebyggande syfte ifall jag inte tog mig från sängen ifall jag behövde hjälp... så långt trodde jag verkligen att det här skulle gå...
Väl i sängen trodde jag det skulle avta lite men inte då, "snurrar" runt lite tills jag hittar ett läge där det gör minst ont. Det hjälper inte o krypa ihop eller sträcka ut mig, inget funkar.
Ligger iaf så, helt blickstilla o försöker andas lugnt. Tänker att jag kan ringa mamma o pappa så dom kan komma in. Men så vill jag ju inte krångla när klockan är mkt heller, resonerar som så att det blir det värre eller inte släpper får jag ringa för då behöver jag kanske sjukvård också...
Efter någon timme somnar jag till, varav Liam vaknar precis då och är ledsen.....*helvete*
Kommer upp ur sängen o tar mig in i hans rum, får upp honom ur hans säng, tillbaka till vardagsrummet o min säng, får ner oss båda i sängen utan skador o försöker krypa ner i samma ställning, dock på andra sidan... Liam är lite ledsen en stund, vet inte varför. Sen somnar han o jag ligger o försöker komma på hur jag ska ligga igen...
Vet inte hur lång tid det tar men jag somnar iaf...
Vaknar nån gång vid två igen o då är Liam törstig, smärtan är kvar... somnar om rätt fort iaf...
Liam vaknade vid sju och då ligger jag i samma ställning jag somnat i, livrädd att röra mig antagligen...
Känner försiktigt efter men det onda verkar vara borta nu... kliver upp o känner mig mörbultad...
Har lite lite ont, känner av det ibalnd men det är väldigt långt ifrån vad jag kände igår kväll....
Så nu återstår o se om det kommer någon mera gång eller om det är över nu....
Fick tankar på exempelvis gallsten eller njursten....o massa andra hemskheter.....
Hur som så mår jag skapligt idag, trött dock.
Lämnade sorken vid halv tio o sen skola o data, så det är där jag är nu....

Behöver ett intag av mat nu oxxo känner jag så nu beger jag mig...
Hoppas det inte blev för jobbigt att läsa eller för mycket självömkan...men jag ville få det ner skrivet....

För att dra en parentes kan jag TÄNKA MIG att det kanske är sån här smärta man har vid missfall, just pga trycket över hela underlivet, åt alla håll och kanter....

nu gick jag

puss heje

Kommentarer
Postat av: Zandra

åh fy farao! din stackare! O mest sannolikt är väl gallan eller njursten. Borde nog kolla upp det där vännen! Puss!

2009-02-06 @ 17:49:57
URL: http://daisywest.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med Zandra!! Gå och kolla upp det! Inget att leka med! Kram!!

2009-02-06 @ 19:20:54
URL: http://titansmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0